När det slirar i skallen

Förra veckan mös jag runt på kontoret med en kaffe i handen och bara kände, sommarmys! Ni vet det där lugnet som lägger sig som ett mulligt moln på jobbet under några veckor. Mys, mys, mys! Man kom hem å hade energi! Jag kunde ha tagit över världen de kvällarna! 

Igår efter tre dagars kaos, problemlösningar å stress på en onaturlig nivå med det ständiga mantrat ”semesterlunk, semesterlunk, helvetesjävlasemesterlunk!!!” .. körde jag in bilen på uppfarten sådär i spöregnet. Ser hur katten sitter tryckt mot köksdörren och skriker i lätt panik. Varför släpper inte mannen in honom?! Jag hinner slå slint i skallen redan innan jag med väska, blöt, överkörd av ett jävla tåg, och med katten under armen kommer in i köket. ett steg in i huset och Alta SKRIKER, Brookie dundrar in i köket och inte fan är middagen klar heller.

Jag blev psykopat sara, skrek, smällde i skåp, muttrade dumma namn om de vilda djuren och ja, fick ett lätt sammanbrott. Minst sagt. 

Sekunden senare vart det sådär tyst. En arg man tog hundarna och gick. Lämnade mig i detta tillstånd?! Och kom tillbaka för att använda tysthets-taktiken. När jag tillslut undrade vad Han var arg över?! och fick tillbaka ”det får du fan lista ut själv!”  Var min reaktion ”som en jävla kärrig, du argumenterar som en jävla bruuuud! ” Så ser jag.. Hela huset hade han storstädat, skurat, inte ett enda hundhår (då har man kämpat) och så kommer jag hem å kaosar för att middagen inte var klar.. 🙈 dumma, dumma mig! 

Jag bad om ursäkt sen. Var inte sådär jätte poppis resterande kväll och jag bestämde mig för att imorgon, imorgon ska jag fan ha en bra dag. Annars jävlar! 

Idag gott folk.. Dagen har vart rätt katastrof, men det är lugnt, allt är lugnt.. Till å med när mannen ringde och berättade.. ”Nu har jag vart hos veterinären med Brookie” (ja nästa hund som skulle dit! Självklart, varför inte lixom?!) .. ”Hon har svamp.” 

Svamp. Hundjäveln har svamp. Allvarligt. Världen nu lägger du av. 

Nej då gick jag rakt in i spärren på söder. Sådär fint med hela ansiktet. ”Dra sl kortet sara” den lilla detaljen ja..

Tack godegud att det är fredag imorgon! 😂

  

Kommentera

