Nya tag.

Jag har under en längre tid stampat, vart väldigt splittrad och bara haft en period när jag varken vetat ut eller in.
Vad vill jag? Vad mår jag bra av? Ja ni vet, allt har bara tagit emot. Man har sådana perioder,
men tillslut blev jag själv trött på mitt eviga ältande i hjärnan. Dom där tankarna som bara äter upp en.

Jag har lärt mig att ingen kommer bara ge dig det du vill ha. 
Det där silverfatet kommer aldrig komma.
Du får resa på dig och hämta det själv. 

Enkelt. Så jag gör en helomvändning.
Jag kommer vidareutveckla mig inom något som inte bidrar till mer pengar eller tid,
snarare mindre men jag kommer må bra. Jag kommer älska varje sekund och jag
kommer kunna ägna ännu mer tid av min fritid till något som jag brinner för och som gör mig hel.
Jag kanske lyckas hjälpa en eller två på vägen och det är mer än att bara sitta här och drömma sig bort.
Så i September börjar jag plugga på distans till Hundinstruktör del 1, 2 & 3 som första steg.
Efter det hoppas jag på att jag kan kliva på den omfattade kursen, Hundpsykolog.

Då tänker nog de flesta ”Vadå ska du jobba med det?!” Nej, inte på heltid iallafall,
jag tycker om mitt nuvarande jobb allt för mycket för att bara släppa det och strosa runt med fyrfotade dygnet runt.
Men om jag kan vidareutveckla mitt intresse till MAX och sedan i bästa fall jobba några timmar i veckan
med hundar så är det en dröm!

Man får väl se hur långt man kommer men steg ett är första delen.
7 månaders plugg på kvällar och helger. Nu kör vi!

IMG_5129

Kommentera

