Att skicka iväg mannen på kurs

Nu har semestervilan vart allt för lång tid! Dags att börja träna hund på riktigt igen! Alltså dags att lägga upp en träningsplan. 

Min träningsplan gällande Alta var att skicka iväg mannen med henne på kurs.. Vadå är inte det rättvist? När han sa att han kanske kunde gå en kurs med henne gick jag all in! Fan, vem vet när han isch säger ja till något sådant igen?? Så jag anmälde honom till Kristers rallylydnad! 😂 underbart! Ska bli kul att höra om deras träning faktiskt men det viktigaste av allt är att Alta inser att Chribbe inte bara är lekledaren där hemma utan även förare. Sen att dom två får jobba fram en kontakt utan mig som kommenterar. (Jag vet, förlåt!) Så en Rolig kurs hos en grym instruktör utan att jag (kärringen) följer med blir nog kanon! 

Hur som, även jag behöver få lite insperation inom hundträning. Börja tänka utanför boxen igen och träffa fler likasinnade. Så jag spanar efter någon intressant hundkurs, föreläsning, ja något utöver vardagstugget, mer hund till folket lixom! 

Sen att jag ska träffa uppfödaren i Malmö med Brooklyn, köra Bph på Alta, träna inför dragprovet och utöka sökträningen med Brooklyn det är en helt annan femma.. 🐾

  

Kommentera

