När luften går ur en 

Jag hade värsta planerna för den här kvällen. Dammsugaren skulle fram,
jag tänkte baka och ta en lång skön promenad med hundarna i solen.
Äta lite middag med mannen och bara vara sådär effektiv och mysig.
Kanske slå på arbetsdatorn och jobba lite, bara för att jag kan!

Jag kom hem.. Satte mig på plattan (Där det nya garaget skall stå) med en kopp kaffe,
ritade lite på hur hundgården och baksidan av tomten ska se ut och.. luften gick ur mig helt.
Den där pigga alerta 26 åringen blev en stel och grinig gammal kärrig.

Här ska det fan inte bakas! Varför är inte middagen klar?! Vadå inte tränat hundarna?
Ska jag laga mat? Vadå; Du ska iväg och Fiska?! Men jag då?? 

Han åkte glatt iväg, lite sådär skuttandes, skrattandes ut från tomten
och jag bitterkärringen gick surt in och så möttes jag av detta..


Då insåg jag hur skönt det var att inte vara sådär effektiv för en kväll.
Att killen stack iväg och att jag just ikväll skulle få en underbar kväll med mina tre fyrbenta framför Netflix.
(vi har en katt också som gärna ligger på ens mage i timmar..) 🙊
Så här ligger jag med fluffisarna, ansiktsmasken är på, jag kan kolla på vilka serier jag vill(!)
och mysa loss med dessa fyrbenta. Lyxmåndag! 💕

Kommentera

