Torsdagspyssel

Efter tre dagar med grannarna sover hundarna, det är vilodag delux här hemma. Så vi människor passade på att göra annat, handla, fixa, baka å lite annat smått å gott.

Jag tog tillfället i akt nu när regnet öser ner och satte igång med klädkammaren. In med en spegel och med spik. Ja ni läste rätt, spik. för jag är den typen som samlar på mig allt för mkt halsband och örhängen.. Typ så att man inte vet vart man ska ha alla grejer utan att det samlar damm eller trasslar ihop sig. Senaste året har allt legat i en låda, i en enda stor metallboll.. 🙈

Så jag drog upp spikar på väggen. Hängde alla halsband, rensade bland gammalt och gjorde iordning byrån där alla örhängen numera bor. 

Så vita spikar från rusta och gamla smyckes lådor räckte för att få ordning på dom där smyckena sen fick jag till den där tråkiga väggen med en spegel å lite halsband! Man kan göra mycket med det man redan har! 😊

  

Kommentera

