Alovera tandkräm! 

I vårt paket som vi fick hem gällande aloveraprodukterna Forever Living så fick vi också med tandkräm. Så vi har använt denna och även på hundarna.

Annars brukar jag köpa hem de här kitten som finns på olika djurbutiker med tandborste å tandkräm. Ligger väl runt en 200kr. Så blir det det där, överdrivet många produkter i hemmet(!) som sen slängs.. När jag har använt hundtandkräm har hundarna jag haft då samt Brookie surat å druckit vatten som aldrig förr. Smaken har väl inte vart awsome precis.. 🙈

Så vi drog på den här alovera tandkrämen på hundarna, för att se hur de reagerar.. Och det fick bra. De drack inget vatten efteråt och reagerade inte så mycket mer än att Alta tyckte jag var lite jobbigare än vanligt  då en tandborste skulle studsa runt i munnen på henne. 😱

Det jag uppskattar är att jag numera kan använda vår egna tandkräm på de fyrfotade också. 😄💕

  

Kommentera

