Hundgårdar med tillbehör 

Sådär i bilen påväg till en annan stad passar jag på att dra ihop ett inlägg om just hundgårdar med tillbehör. 🙂 

Utanför storstäderna i Sverige är det relativt vanligt med just hundgårdar. Det ger hunden möjligheten att vara ute (om man har hundhus så kan de även krypa ihop inne). Perfekt när man håller på i hemmet och behöver vara lite ”hundfri”, när man är iväg eller som många gör när de jobbar. 

Jag älskar hundgårdar om man använder de rätt. Jag har jätte svårt med tanken på att man skaffar hund och låter den bo i en hundgård dygnet runt. Enligt jordbruksverkets regler så räcker det om hunden vistas utanför hundgården en gång per dygn. Att göra så är för mig helt oacceptabelt. 

Att ha hund i hundgård för att sedan utöver de timmarna, träna, mysa och ha hunden hemma med sig kvällar och nattetid det är ett sunt sätt att ha hund i hundgård, enligt mig. För hur bygger man en kontakt mellan förare och hund? Genom att tillbringa otaliga timmar tillsammans. Om man då har hunden vid sig en timma om dagen så fallerar hela min teori. 

Så vart får man tag på dessa hundgårdar? Finns hur mkt som helst över nätet idag, ett knapptryck och grejerna lämnas av vid ditt hem några dagar senare. Smidigt som fan! 

Så jag handlar från Lundhs, låga priser, snabba leveranser och bra grejer. Rekommenderas starkt! 

  

Så nu har hundluckan kommit hem i storlek xxl såklart så att Även Alta kan gå in i sitt framtida Hundrum från hundgården. Kommer bli grymt bra men först ska garaget upp! Btw nu är hela trallen med möbler klar! Men innan vi börjar köra på med nästa projekt tar vi några semester dagar! 😄 

  
  

  

One thought on “Hundgårdar med tillbehör 

  1. Pingback: Inskolning när jag ligger nedbäddad! | Pass Out !

Kommentera

