Värme & veterinärbesök! 

Man får inte klaga men alltså.. Det är för varmt. Hundarna ligger däckade  vid ACn och jag sitter här helt jävla sönderbränd i skuggan och undrar lite hur fan vi ska ta oss igenom ännu en överdrivet varm dag. Katten ligger under häcken å sover å hästarna står i skuggan..

Ingen hundträning idag, ingen ridning och inge mer sangria för mig idag, även om det är väldigt gott och trevligt så säger jag stopp efter igår! 😂

  
Så vad hade hänt med Alta och varför var vi hos veterinären? 

Senaste veckan har hon tillåfrån haft diarré detta får hon pga. Värmen men det jag reagerade på var det eviga kissandet. Löpdags kanske? Men ingen svullnad, inga övriga tecken på löp och när hon drog en minimal kiss inne som luktade satan och dom där flytningarna visade sig så började klockorna ringa. Sånt här har jag vart med om innan! Kan det vara urinvägsinfektion? 

I vanliga fall försöker jag vara lite kall, efter alla hundar å hästar så har man lärt sig att inte åka in för minsta sak men då Alta har sin historik med stukningen, magsjuka och benhinneinflammationen så tänkte jag att det är nog bara att åka in. 

Sagt och gjort! Veterinären tog emot oss med öppna armar ”hej Alta! Är du här igen och hur gick det på Albano..” Känns väl sådär att man är stammis hos veterinären i Bålsta men Alta var glad och har även lärt sig att hoppa upp på britsen på kommando. Alltid något, träna kan man göra överallt 😉

Veterinären lyssnade och sa direkt att det är urinvägsinfektion! Luktade på kissprovet och rynkade på näsan ”Fy fan, det stinker ju verkligen” 😂

Men efter att ha granskat kissprovet så kom hon in och bara kollade på mig..  ”Det är inte urinvägsinfektion..” Å vad fan är det nu då?! Hon visste inte heller och då kom vi fram till att nu håller vi tummarna på att det är löpdags, vi avvaktar och ser hon har en vecka på sig att börja löpa annars blir det en tur till till veterinären.

Men förhoppningsvis är det inget, denna gång tänker jag inte ens oroa mig. Tjejmånaden är på G, thats it! 

Glad Alta hos veterinären! Alltid lika roligt att vara iväg och träffa människor som man kan pussa på! 💕

  

Kommentera

