Hunddagis och Posten

i Fredags fick jag möjligheten att få vara med några timmar på hunddagiset.
Väldigt roligt att få hänga lite med personalen och att få ta del av hur det går till,
både Brookie och Alta har levt loppan på hunddagiset vilket självklart
är super roligt för hundarna men mindre roligt för personalen.. 😉

Så massa tips och tricks så att de beter sig som de gör hemma och inte som små rövare haha.
Alta förstod snabbt att nu jävlar är matte med, då är det lika bra att betee sig men Brookie..
Hon var fan helt knäckt på slutet. hon förstod inte varför det plötsligt skulle bli massa jobbiga regler
”Det här är ju min fristad, ska du jävla jobbiga matte komma och ta det här ifrån mig?!”
Japp. precis så vart det. Ibland är det inte lätt att ha mig som ägare. 🙂

Sen folket har Alta hunnit bli ett år! Tjoohoo, liten har blivit stor!
Som ni vet så fick vi hem denna dam när hon var ett halvår gammal..
Tur för oss får jag massa valpbilder från uppfödaren ändå så att man kan
lägga upp sådana här ”Söthetsdöden-bilder” ❤ Grattis Alta! 🙂

Sen fick jag ett väldigt intressant samtal från Posten..
Posten – Hej, jag har tre paket till dig. Dom är väldigt stora..
Jag – Ja, det är utemöbler..?
Posten – Men paketen är jätte stora. De får inte plats i min bil.
Jag – … Jag har beställt hemleverans för att jag själv inte får in sakerna i min bil?
Posten –  Men alltså. du måste förstå! Det är andra som ska ha paket också inte bara du!
Jag – …  Jag har beställt hem leverans..
Posten –  Jag får inte med dina paket. Du kan få ena paketet!
Jag (Börjar bryta ihop ansträngde mig för att inte börja skrika saker som man inte får skrika)
– 1. Jag har beställt utemöbler, jag vill gärna ha hela soffan och INTE en tredjedel,
2. Jag betalar för hemleverans då ska jag få hemleverans.
3. har du problem ta det med ditt jobb ring INTE  kunden.
Posten. –  Jag löser problemet.

Allvarligt.. Allvarligt?.. Bara av att tänka tillbaka på det samtalet så känner jag bara..
Seriöst? Hände det på riktigt? Jo då, Posten, Det går bra nu..

Nu står det iallafall en awsome utesoffa med bord på trallen.
Solstolarna är inhandlade och garaget är rivet!
Hela helgen har grabbarna kämpat men nu är det äntligen klart.
Nästa vecka kommer första lasset med material för det nya garaget och min uppgift för
ikväll är att inhandla hundluckan som skall installeras mellan garage och hundgård. 🙂

Bildbomb nedan! 

Jag och Brookie hade egentid i solen idag 🙂

 

Bild på garaget som nästan var rivet här. 🙂

Nej, nu ska luckan inhandlas. Hoppas alla läsare där ute hade en underbar helg i solen!

Kommentera

