Drag med två hundar

Jag älskar Brooklyn, hon är en av få hundar som jag träffat som har ett så fantastiskt psyke.
Hon är en sådan där hund som är lite egen på ett positivt sätt.
Sen att jag såklart pratar gott om våra hundar hör ju till. ^^

Men.. hon är så jävla lat. Helt sjukt lat. Ibland får hon ryck och kör på i träningen men sen lägger hon ner, totalt.
Sova är mycket trevligare, eller att mysa på soffan med husse. Lite mer hennes grej.
Så de gångerna jag har tagit ut henne för en cykeltur har man alltid haft den där lilla klumpen i magen,
kommer hon springa idag eller kommer hon tvärnita var 10 meter? En klar chansning varje gång.

broooook

En sak som vi har tränat Alta på är att dra cykel. Efter att uppfödaren var här och visade
vart vi super taggade och jag har tragglat på med henne både i DW träningen och cykelträningen.
När selet åker på får man dra! 🙂

Så idag tänkte jag att jag testar, jag spänner på båda hundarna framför cykeln så får det bära eller brista.
Antingen kommer båda bli super taggade och dra som aldrig förr eller så kommer de hitta på bus
och jag kommer landa i ett dike.. (Varför är det diken överallt här för!)

Så selarna åkte på, hundarna stod och studsade vid dörren och sen spändes de fast framför cykeln..
De vart så jävla taggade! Brookie tyckte det var as roligt och de lyssnade på alla kommandon.
Idag var jag sjukt nöjd över att man har tragglat höger och vänster! Samt kommandot Stanna.
För så klart kom det ett rådjur sådär över grusvägen framför hundarna, mitt kommando stanna
var väl inte sådär en gång bestämt som det ska vara utan mer ” STAAANNA! Stanna! stanna! stanna!”
Lite som en repad skiva i panik. Ärligt jag var inte speciellt kaxig där faktiskt… 

Dom stannade vid första kommandot, det var mest jag som fick panik och
såg i mitt inre hur jag skulle ramla av cykeln och hur de skulle dra efter den där stackars
Bambi med en cykel släpandes efter dom.. Men det gick bra. Hundarna var grymma!

Efter halva rundan tog vi en liten paus innan vi vände och åkte hem igen.
Nu ligger båda hundarna här hemma och sover nöjt.. i eftermiddag blir det lite spår i skogen
och imorgon ska vi testa på spår på asfalt!

Nedan har ni en liten kort film på hundarna när de drar. Vågade inte filma så mycket mer
om något annat djur skulle vilja dra över vägen, då ville jag vara snabb med bromsarna haha.

Kommentera

