Lets do the ”Trädgård”

Jag har precis klippt gräset här hemma. Tar ungefär två till tre timmar.
Det tar fan aldrig slut och när man känner att nu,
nu går det faktiskt rätt smutt så kommer det ett träd, eller en buske
eller en kotte eller en sten eller.. Det ska då fan alltid vara något i vägen.

Men såhär är det, jag och sambon har slitit för att få ordning på insidan av huset,
så nu är det utsidan. Det är garage, grusgångar, uppfart, trall..
Ja en massa snickar grejer och mitt jobb är alla trädgårdsgrejer.

Och jag har tre saker som ska styra denna tomt:

Stilren, less is more.
Lättskött, kul med trädgårdsjobb.. typ en kvart.
blommor som inte klarar sig själva en månad ryker. 
Hundvänlig, våra fyrbenta går först och varför bo på landet om djuren inte får 
det perfekta livet. Det blir hundgård x 2 och delar på tomten
där de kan springa fritt medans vi sippar på ett glas rose i solen.

Så den där gigantiska granen vid vägen? Som gör marken mossig istället för fint gräs
och som gärna lämnar TUSEN kottar över hela infarten och gräset, den ska ner.
Den ska bort! Alla stubbar ska också grävas bort och nu ska en plan läggas.

Jag ser i mitt inre hur vi har körsbärsträd längs hela tomtgränsen,
rosenbuskar längst infarten med ett fint vitt staket bakom.
endast en gräsmatta på framsidan vid trallen och baksidan får bli mer mullig med trädgårdsland och våra två äppelträd.
Slutligen stora hundgården som jag ska koppla ihop till en större del som de ska kunna gå i när vi är hemma…

Kan bli kanon det här! Ett projekt i taget så kommer vi slutligen få det där hemmet som vi drömmer om. 🙂

Kommentera

