Ett halvår senare

Snart är det dags igen med ledighet. Semester (igen?) känns som igår när jag stod på kontoret
och skulle vara ledig i en månad.. En hel månad! det hade jag aldrig vart ledig innan, en hel månad?
Vad gör man då? 
Det var den 12e december förra året och den där månaden flög förbi
med en valp i hemmet, renovering, häst, jul, nyår och allt annat som man planerade in.
Så nästa torsdag när jag klappar ihop arbetsdatorn inför 3 veckors semester så
vet jag att det antagligen kommer svischa förbi ännu snabbare än sist.

Men nu börjar jag bli trött, den där energin som fanns för två månader sedan börjar sina lite faktiskt..
Så i all den här tröttheten så kom jag på hur jag mådde innan jag gick på min vintersemester.
Hur jävla slut jag var och vad jag lovade mig själv för 2015..

Jag hade en sak på listan. Hälsa.

Helt ärligt, det är något jag verkligen försöker prioritera och det har hjälp mig så himla mycket.
Det här halvåret kan jag verkligen säga att jag har tvingat mig själv att ta det lugnt,
satsat på mina intressen och umgåtts med nära och kära.
Det är så himla viktigt att man tar sig tid för sådant här, man orkar inte annars.

Så njut nu, av livet utanför arbetet, av arbetsdagarna med fina kollegor, av den där solen,
av våra fyrbenta, vänner, familj, kärlek.. Ja allt det där som får dig att må bra
så blir det här nog en jävligt bra sommar också. 🙂

jagochamy

Kommentera

