Utställning med Alta.

Idag bar det iväg till Uppsala för utställning och jag ska vara helt ärlig..
Jag har aldrig ens satt min fot på en hundutställning förut, sambon visste inte ens att man springer i en ring,
vi är så jävla orutti som man bara kan bli. Men jag ser det som ett ont måste,
hon ska ställas och gå igenom alla jävla tester som möjligt.. Det får bära eller brista.

Så vi åkte dit med attityden att vi kommer dit med Alta och ger kopplet till uppfödaren som ställer.
Perfekt, så kan jag sitta där, klappa på Brookie och hejja på.. Eller låtsas om att det inte är vår hund
om hon busar runt på plan istället för att springa fint…
Planen var klar lixom.

Plötsligt skulle alla uppfödarens hundar ställas ut på samma gång och innan Chribbe han andas
stod vi alla och pekade på honom och sa ”Chribbe ställer ut Alta!” Jag pekade för livet och lite till
för att jag klarade helt enkelt inte att utsätta mina dåliga tävlingsnerver för en ytlig bedömning haha
men han tog kopplet och levererade! Vilken jävla kille jag har, imponerad är minsta ordet.

FullSizeRender-2

Han var så jävla duktig! Och med tanke på allt som har hänt på senaste med feldiagnoseringen
på Alta så har vi helt ärligt inte tränat ett jävla skit, (Vi trodde inte ens att hon skulle kunna ställas ut!)
Så den enda kvällen som vi kunde träna på var igår och då satt jag på jobbet hela kvällen.

Så jag är sjukt stolt faktiskt!
Duktiga Alta som alltid gör sitt bästa! ❤

IMG_5601

Utöver själva utställningen så var det hundar precis överallt och människor som i Sthlm city.
Helt sjukt. Självklart fanns det en jävla massa att handla så utöver en grym bedömning kom vi
också hem med ett kyltäcke till Alta, nytt koppel till Brookie och lite annat smått och gott..

Så hur gick det för Altas bror Arrak? (Vår gud här hemma) Han fick samma bedömning,
men enligt mig är han sjukt mkt finare än vad Alta har hunnit bli under sina 10 månader.
Nedan har ni en bild på en glad Alta som älskar sin bror och Arrak som ja.. Gillar läget. ^^

FullSizeRender-1

Sista bildbomben, trött Alta som fick visa upp sin fina rosett här hemma.
Tre sekunder senare somnade hon och Brookie här hemma. Borta bra men hemma bäst. 
Nu pausar vi med utställning till nästa år! 🙂

IMG_5609

2 thoughts on “Utställning med Alta.

Kommentera

