Domedagen

Idag var det dags, Dags för det andra utlåtandet. och jag var så jävla nervös..
Vart irriterad på mig själv som levde på hoppet, ”Gå nu in med att det kommer skita sig,
du kan inte ständigt leva på hoppet, något som antagligen inte kommer hända..

Men magkänslan var hela tiden, från första besöket att det kan inte stämma,
det kan bara inte stämma. Sedan tog jag dom tankarna och kastade iväg dom,
”Du lever i en drömvärld Sara, kom ner på jorden och inse att det är kört.”  

Om ni bara kunde höra alla diskussioner jag har haft med mig själv i skallen,
herregud tankarna har gått bananas där i konstant, kaos.
Så jag ställde in mig på att det kommer gå åt helvete,
att jag får satsa på FM hundar och mysa med Alta på soffan..

Men idag verkade universum vara på vår sida.
Dom hade fel. Folket, dom hade Fan fel.

Jag måste understryka att jag tycker att Albano är bra,
jag rekommenderar folk att ta dit sina djur för dom är bra.
I detta fall tror jag endast att det handlar om att Alta är en rätt ovanlig hundras
och att vi behövde få denna veterinärkontroll av någon som har kunskap & erfarenhet av hundrasen. Så nej hon har inte fel på sina armbågar, hon ska inte öppnas upp och hon har inte artros eller några missbildningar.  Hon har lite ont för att hon växer och tidsnog släpper det också. 

Så jag svävar på moln. Imorgon när detta har sjunkit in ordentligt
kommer nog en glädjetår eller två krypa fram.
Ett nytt träningsschema är utformat och på lördag är första utställningen med Alta.

Men jag vill verkligen tacka alla vänner för allt stöd, min arbetsplats som ständigt ställer upp(!),
Kollegor som får tankarna på annat och sist men inte minst vår fantastiska, underbara uppfödare! ❤

Glad Alta hos veterinären

Glad Alta hos veterinären

Kommentera

