Arrak

Efter den där måndagen på Albano där de i princip dömde ut Alta så har jag grävt ner mig i jobb. Kanske för att det är sådan där period när det är mycket men lite för att jag inte har orkat fokusera på så mycket annat. Det är alltid skönt att kasta ner sig i sådant som man kan påverkar när livet runt om ger en saker som inte går att påverka.

Men idag kom uppfödaren över, med sig hade hon Arrak.
Arrak är Chribbes ögonsten, om han kunde så skulle han ta Arrak under armen
och kidnappa honom. Om jag håller med? Alla gånger. Planerar jag kidnappningen?
Lite kanske.. ^^

Så när den stora brorsan kom in på tomten så smälte våra hjärtan och Alta
fick roa sig med sin bror när vi knäppte bilder för fullt. Och nu bestämdes det,
utställningen nästa lördag blir av. Nu kör vi! Och nu är det slut på vila,
imorgon kommer jag tagga. Hela dagen på jobbet kommer jag tagga för på kvällen
ska jag och Alta ut. Vi ska ut med cykeln bara hon och jag och vi ska dra,
vi ska köra våran halv mils runda och bara njuta av hund träning.

på tisdag ska hon med ut när jag rider och på onsdag är det vilodag.
Nu är det fullt ös tills nästa veterinär ger sitt utlåtande
så får man helt enkelt ta det därifrån.

 

Kommentera

