Prydnadsskorna

Igår fick hela livet en paus. Jag hade så jävla  roligt. Ni vet när man bara skrattar konstant. Energi till tusen. Så var det fram tills fötterna dödade mig.. Såhär är det Jag kan gå i klackar, jag lovar men alltså.. Jag tog dom där skorna.. Dom där som jag köpte för att ha som prydnad i klädkammaren. Och ja du läste rätt. Prydnad. 

Jag tog dom skorna. För dom är ju galet snygga. Men alltså helvete vad de inte är gjorda att ha på fötterna.

Så när jag väl hoppat av pendeln närmre två inatt, ensam på perrongen längst bort från utgången kände jag bara, fuck it skorna ska av! Så där gick jag i mina strumpor på perrongen.. Och blir stoppad av två väktare.

”Hörrö tjejen, hur mår du? Vart ska du? Varför är inte skorna på? Hur mår du?!” 

Jag kom hem. De insåg att jag var helt nykter med bilnycklarna i handen och skorna i den andra släppte dom tillslut hem mig. Och att köra bil utan skor.. Väldigt spännande faktiskt. 

Underbar kväll och nu är det helg, fullbokat med häst och uppfödare, men först.. Sova! 

Kommentera

