Veterinärer i all ära men..

Igår var jag helt knäckt. Det var som att allt bara fick sig en liten smäll. Det var tårar å tröst av sambon. På kvällen när jag lugnat mig lite ringdes uppfödaren upp. Läget uppdaterades om Alta och många bra åsikter utbyttes. Tack igen, för allt! 

Så igår somnade jag med den där klumpen i magen och vaknade upp idag.. Förbannad

Förbannad på veterinärer som ger luddiga svar. Förbannad på deras rekommendation som antagligen bara kommer själpa då en operation inte är det bästa för en hund som är 10 månader! Då de inte ens vet vad de ska göra under operationen!! 

För att ni ska förstå min känsla ska jag dra en parallell till när Amy min gamla BC låg på akuten med över 45 bett i hela kroppen(!) så frågade jag veterinären om man ska avliva henne direkt eller om man ska försöka lappa ihop henne. Hans svar var ”det är svårt att säga.”

Det är svårt att säga. Vem fan ska svara på frågan då? Du som är veterinär eller jag?!

Idag är jag förbannad. Och det är alltid bra att var förbannad för då jävlar händer det saker. Slut på tårar, nu jävlar ska vi gå till botten med vad som skall göras. Ingen rullar in våran älskade hund på operation utan att vi får svar först. Det är fan slut med ”det är svårt att säga.”

Kommentera

