Vi skulle ju vara ett team?

Ni vet när man stör sig så mycket så att det i princip kliar i hela kroppen. Ungefär när man står i kön på Ica bakom den där som aaaaldrig får upp kortet när denne ska betala och när kortet åker upp är det fel.. Eller när man har bråttom och hundarna bara vägrar kissa.. Allvarligt, hatar ni mig eller?! Eller varför inte när man ringer någon som försöker ringa till dig samtidigt så försöker båda ringa till varann typ 10 samtal.. Lägg på telefon helvetet så att jag kommer fram!! 

Ungefär såhär känner jag för folk som kör bil på för låga växlar. Jag lovar jag blir tokig. Ner med kopplingen och lägg i femman.. Hur svårt kan det vara? 

Eller när man tycker att man kan förmedla viktig morgoninformation över sms.. ”Hej jag försov mig du måste ut med hundarna innan du åker till jobbet” .. Va? 1. Jag sover, inte ens en jordbävning väcker mig då. Hur ska jag ens se detta sms då? 2. Varför väcker du mig inte istället för att smsa (ja kära sambo detta är till dig). Det enda som ska landa i sms väg innan 10 om mornarna är i stil med ”saknar dig, ha en bra dag, hundarna är klara sov en stund till” .. Ja, bara gulleblä smsinget annat..

Båda punkterna är till Dig, älskade sambo, vi ska vara ett team, vi mot världen .. Men du ligger på låga växlar när du kör och värst av allt Min bil(!) Och du smsar morgonuppgifter (varför?), vilket jag ändå aldrig ser förrens jag redan har försovigt mig jag med. Och då snackar vi katastrof-start-morgon-vill-inte-mer.punkt

Nej jag vet inte hur jag ska tackla dessa problem, jag tvivlar på allt.

Hälsningar Trött & ironisk tjej på pendeln. 

Kommentera

