Barnträning

Denna vecka har jag passat på att träna Alta vid barn. Att man är lugn och inte för närgången när små människor är i närheten. Sen att grabbarna och Alta har allsång tillsammans är något som är svårt att jobba bort.. Och om inte annat så har inte bara Alta roligt i sitt sjungande utan även grabbarna när dom sitter på golvet och ylar för full hals..Hur som helst så har det vart ”barn träning” för fullt och Brookie
(som alltid tar hand om barn som att det skulle vara sina egna haha)
så visar hon snällt även Alta hur man beter sig runt dessa små vildingar och
allt har verkligen gått super bra!

Så dagen till ära fick hundarna stå i hundgården för första gången i flera timmar i sträck.
Lite nervöst men inga problem där inte.. Dom sov. Konstant. Brookie skedandes mot altas fluffiga päls i solen. Tillslut tog jag in dom en stund innan premiär turen med
Alta var på ingång.. Cykel med Malamute. Här har vi ännu en sak som jag var sjukt nervös över.. Jag var inställd på att hamna i ett dike. Allvarligt. Jag räknade med detta.

För tänk om det kommer en hare, ett rådjur (eller 15 som det brukar vara,)
en katt eller varför inte en räv? Folket, djuren tar över här ute! Jag svär.
Hunden behöver ju inte ens ta i, typ vrida på huvudet så ligger jag på backen.
Så diket trodde jag skulle bli min bästa vän första turen.

Lite sådär så att man kommer hem och fulgråter för full hals.

Det gick bra, jag landade inte i något dike. Hon var grym och det kom faktiskt en hare..
Jag körde på henne med cykeln sen glömdes den där haren bort och vi kunde cykla hem. Älskade hund, du är fan grym! ❤

Kommentera

