När det börjar bli roligt!

Okey, jag vet inte riktigt vart jag ska börja, det finns så sjukt mkt att skriva om! 🙂

Jag börjar med BPHt kortfattat. Idag var det Brooklyns tur för mentaltestet,
vi körde detta via Hunduddens Träningscenter ute på Gärdet i Sthlm.
Nervös som få klev vi ut på planen med Brooklyn och körde igenom alla momenten,
jag valde även till skott och allt gick verkligen skit bra! Det jag hoppades på fick hon
och lite till, det enda som hon reagerade på var sista skottet. (Film kommer senare
på hur hon reagerade vid skottet) Om ni vill se ett av momenten klickar ni på Instagrambilden till höger så kan ni kika på klippet där.

Så slutkontentan efter BPHt var: Trygg & Ingen aggressivitet. 

För vissa är detta ett beteende som man vill ha och för andra är det ett beteende
som man inte vill ha, allt beror på vad man tränar med sin hund samt vad det är
för rasstandard. För mig som amstaff ägare med alla fördomar haglandes över en..

Var det här himmelska ord!


Nästa vecka läggs resultaten ut på SKK och för er haters som spytt över att hon är så jävla ”farlig” får själva logga in, söka fram henne i registrerat och läsa igenom resultatet.

Så nu börjar det bli riktigt roligt med hundarna. Vi har Amstaff tjejen som (även om hon mestadels är en liten latmask) börjat hänga med och tycka att saker är roliga! 🙂
Alta var helt grym idag när vi testade henne ute på Gärdet och det vi behöver jobba lite mer på i jobbiga miljöer där det händer mycket är kontakten. Mitt mål är att kunna säga ”kontakt” en gång, (inte tre) och hon ska kolla mig rakt i ögonen för nästa kommando.

Traggla, traggla. 

Första utställningen är bokad om en månad med Alta, kedjor skall inhandlas för att utöka DW träningen för båda hundarna, till hösten blir det BPH testet samt MH via Bruksklubben för Alta och tävlingslydnadskursen siktar vi på till slutsommarn!
Fullt ös medvetslös, men fan vad roligt det är!

Kommentera

