BPH test

imorgon smäller det, då kommer dagen jag har väntat på i månader. Då ska nämligen Brooklyn göra sitt Bph test. Sex imorgon bitti sitter vi redo i bilen påväg till stora staden för mentaltestet. Kommer bli sjukt intressant och ännu en sak som man kan bocka av från listan. 

Och då vi ändå ska till city så har jag såklart en plan för Alta också. Vardagslydnaden och situatonsträningen har löpt på här hemma ett tag nu så för att göra vardagen lite mer spännande så fick hon en vilodag idag (andra vilodagen för denna vecka) vilket aldrig uppskattas av Alta..(Max en dag/vecka..annars.. Kaos) Men jag har en baktanke med denna vilodag.. För jag har tränat mycket med att först låta hundarna bli av med energi innan mental träningen kickar in, ex. Ut och dra vikter efter det iväg till ett centrum. Men nu är min tanke att jag vänder på steken..

Mission-understimulerad-Alta i stora staden. Varför? För att se hur långt vi kommit i träningen. 

Så folket håll dubbel tummarna för mig nu! Att Brookie tar alla med storm under testet och att Alta har landat i det vi har tränat på, understimulerad eller inte. 🙂 

Här har ni kvällens hyss, när hundarna tror att de har fått en ny sovplats.. 

 

Kommentera

