När jogging slutar i hundträning..

Jag är nog en av de där människorna som man bara inte vill ha runt sig om mornarna.. Jag kommer knappt ur sängen, mår alltid skit när klockan ringer och hatar livet innan tio. 

Så när jag stod redo i springkläder, malamuten i andra handen prick sex på morgonen var jag rätt stolt över mig själv. Nu jävlar ska det joggas, jag ska jogga tills både jag och hund kryper hem.

Efter halva rundan kom ett rådjur, sen en hare, sen var det fan vilt överallt och ingenstans. 

Så där stod vi tjugo över sex i morgonsolen mitt på en åker och tränade skvaller för fullt. Markera och beröm, inkallning, markera, beröm.. Traggla, traggla. 

Tillslut så kunde vi lugnt jogga hem igen och är det inte typiskt för oss hundfolk, spelar lixom ingen roll vad man gör så slutar det med hund.

Underbara morgon ❤

Kommentera

