Ursvik

Idag särade vi på hundarna, husse tog Broolyn för lite häng på eget håll och jag
tog Alta för lite träning ute på en mer befolkad plats än vanligt..
Så jag, hund och grabbar drog till Ursvik!

Sist jag var i Ursvik var år sedan när jag red/körde ponny och vi lekte cowboys i skogarna ute på järva fältet. Typ då, alltså hundra år sedan. Men en sak vet jag, i Ursvik finns det alltid människor, barn, cyklar och hundar. Perfekt träning för Alta.
För här hemma träffar vi inte på så mycket annat än vilt, typ som idag tre små vildsvinsungar i sin ensamhet. (Ja, jag ville bara skrika och springa hem av rädsla för mamma-svinet. Och Ja, det var nästan det vi gjorde.) Men utöver det så händer det inte så mycket här ute på vischan och vi måste träna mer på att kunna vara i andra miljöer. Jag hade förväntat mig hopp och stoj, dra i koppel och vara sjukt ofokuserad och om jag ska vara ärlig tog det emot lite att ens ta ut damen ur bilen.. Men som vanligt när jag är så nervös så att jag bara vill ge upp klarade hon sin halvmils runda utan problem!
Bland joggare, cyklister, hundar och barn visade hon mig än en gång vilken sjukt
duktig tjej vi har här hemma!

Och jag kan verkligen rekommendera Ursvik för en runda eller två och för oss hundfolk ligger Solna, Sundbybergs Bruksklubb nere i samma område. För att få nyttja deras planer måste man självklart vara medlem, men ett bra alternativ till er som bor i närheten, mycket kurser och deras utbud av träningsytor är helt grymma! 🙂

Kommentera

