Vikten av Bra uppfödare

Det finns en sak som jag har lärt mig efter allt spring mellan alla djur och det är att man alltid bör ha kunnigt folk runt sig. Det finns alltid mer att lära, i allt.
Så när jag bestämde mig för att skaffa Brooklyn var jag väldigt noga med en sak och det var att jag ville klicka med uppfödaren. Jag ville hellre ha kontakt med uppfödaren hela hundens liv och veta att man alltid kan få hjälp än att hämta en hund, lämna över pengarna och aldrig mer höra av uppfödaren.

Det har vart gånger som jag desperat har hört av mig till Brooklyns uppfödare
(mest i panik över att jag inte lyckas få upp Brooklyns intresse för träning…)
men också massa annat smått och gott. Det har hjälpt mig varje gång.
Precis som på veckobas när Krister på Mälardalens Hundträning lyckas bolla ideer och tankar med oss varje vecka. Då slipper jag ”testa mig fram,” vilket inte alltid är så bra för hunden och jag får möjligheten att ta emot tipps och råd från folk som har bredare och längre erfarenhet. Det för mig är Guld!

Så tror ni jag vart lycklig, eller ärligt talat helt lyrisk när jag förstod hur jävla duktig Altas uppfödare är? Att jag lyckas få ännu en grym hundförare som jag kan rådfråga emellanåt, vilken häftig möjlighet! Så i detta inlägg tänker jag länka till henne.
Hon som lät oss ta hem en av hennes guldklimpar. 🙂 Klicka på Bilden så kommer ni vidare till hennes hemsida, går även att följa på instagram under namnet @malalutepacklife

e

Kommentera

