Torsdag

Ibland avundar jag dom som har intressen som inte lider om man inte är lika engagerad i perioder.. Alla djurmänniskor vet precis vad jag pratar om.. Om ni inte håller med så ljuger ni! För om jag har en dålig dag eller en sån där period när man bara inte orkar så går mina djur under, för mig finns det ingen ”dålig” period, jag måste. Punkt 

Men om man har en bil som man tycker om att pyssla om så kan man alltid låta biljäveln stå.. Om pengarna tryter..? Ställ av den ett tag. Eller till er bollmänniskor, låt bollen ligga. Löparna? Skorna klarar nog en dag i hallen. 

Det funkar inte så med djur. Det är upp och fixa i alla väder, när pengarna tryter så lovar jag dig att det är dags för veterinär besök, mat ska inhandlas och kurser skall betalas. Åh nej är du sjuk? Synd för dig! Har du mycket på jobbet? Ha! Hunden ska tränas ändå, sov mindre! 

Jag skulle aldrig byta ut mina fyrfotade, inte för alla pengar i världen! Jag andas, lever för dessa! Men som idag efter en lång stressig vecka, trött och nyss satt mig på tåget för att komma hem en timma senare.. Just nu är jag inte alls sugen på att gå ut och träna lydnad i mörkret..  

Men det är bara att tagga till, ta sig igenom dom jobbiga äga-djur-dagarna så kommer dom där gulddagarna då man glömmer bort allt det jobbiga.

#snart fredag! 

Kommentera

