Torsdag

Jag har gått runt i veckor och känt mig sådär halv dålig.
Lite feber till och från, huvudvärk som vanligt och bara trött. Så jävla trött. 
Så jag kanske borde stannat hemma när jag i tisdagsnatt vaknade upp flera gånger av att jag stod upp vid sängen, undrandes hur fan jag hamnat här och kallsvettig som få.
att jag sedan fick ett sms av min pappa som frågat om något hade hänt då jag hade ringt han klockan tre på natten.. inte ens då ville jag inse att jag inte var helt kry.
Så in på kontoret, på med värmefläkten.. på med vinterjackan (varför var det så in i helvete kallt? och hur kunde kollegorna gå runt i linnen?!)  men när ögonen började
göra sådär förbannat ont var det faktiskt bara att åka hem.

Så jag har sovit som en jävla idiot, visste inte ens att man kunde sova så här många timmar. Men där någonstans var det dags att gå ut med hundarna.

Runda 1. Morgonpromenaden. (lös Alta i skogen med mig slött bakom) Den perfekta kort rundan när man är sjuk. Eller inte. Alta sprang vilse och jag fick leta hund i skogen. Efter mycket om och men hittade jag henne hemma utanför dörren..

Runda 2. Bookie behagade att ta sig ur soffan någon gång efter tre så då fick båda gå ut på en kort sväng.. Såklart tyckte alla skogens djur att vi visar oss samtidigt,
katt, rådjur och hare sådär 30 meter från sjuk sara med hundar.
Så Brookie skrek, skakade och gick in i årets blockering.. Alta kollade på Brookie
och kände väl lite.. ”Är det så man gör? Okey vi kör!”

Folket, jag grät, seriöst jag hatade mina hundar i den stunden och hulkade som en femåring hela vägen hem. Det var den värsta rundan i hela mitt liv. Dumma hundar som skall dra i kopplet och skita i allt som heter kontakt när jag är sjuk. Vet ni hur mycket en amstaff och en malamute väger? FÖR MYCKET!! Och där stod jag i mitten som en sån där nisse som ”inte ska ha hund”. Fail. Total Katastrof. Så jag kastade in dom hemma och la mig på verandan ringde en vän och tyckte lite mer synd om mig själv.

Det är en jävla runda kvar. Min kära man är på kryssning. Såklart, bra timing
verkligen, bra jobbat kära man..  Någon som är sugen?
Just idag är dessa hundar inte på topplistan. Kopplena hänger i hallen, kör bara.

Hulliganerna!

