Måndag

Så idag började båda hundarna på hunddagis och känslan av att åka in till kontoret utan min älskade Brooklyn var hemsk.. Hon tyckte nog livet var rätt smutt när hon slapp det där kontoret på söder och det är ju ändå det viktigaste 🙂

Så när jag kom till hunddagiset vid lunch och såg hur båda hundarna sprang lösa på tomten och lekte med varann så vart jag bara så glad, man såg verkligen att dom trivdes på nya dagiset! Att Alta sedan sprang för livet ylandes av glädje när hon såg mig..
då insåg jag hur otroligt glad jag är över att sambon min tog beslutet av att ta hem denna lilla skönhet. Töntig som jag är måste jag erkänna att jag verkligen tok älskar dessa två små hundar, dom gör vardagen så mycket bättre!

Så jag tog hem hundarna, jobbade vidare och vid fem när datorn klappades ihop tänkte jag dra ett  lydnadspass på ridbanan med Alta.. Hunden är helt slut. Jag pratar två tok däckade hundar, det gick knappt att ge dom mat. Så om jag vill köra ett lydnadspass så blir det utan hund.. Och det går ju inte. Så jag tänkte ta en sväng till stallet men kom på att det är ”hästfri dag” så klart.. Så vad fan gör man nu? Killen sitter och spelar och jag känner mig helt förvirrad.. Vad gör normala människor en vanlig måndagskväll?

Är det nu jag ska ta ett sånt där långt pass i duschen? Tröttnar efter en kvart. 
Eller måla naglarna? Kul en hand, vem gör nästa?
Dra ut alla kläder och organisera? haha, dream on..

Nej jag får helt enkelt Googla, ”Vad gör man en måndagskväll.”
#Lära sig leva utan djur för en kväll. 

