Fredag

Ännu en vecka har svischat förbi, är det bara jag som tycker att det för fort?
Och även om jag tycker att livet endast består av jobb och djur så insåg jag idag att vi faktiskt har missat en puck efter att jag börjat jobba igen.. Vi har inte lagt energi på att uppehålla situationsträningen med Alta.. Vilket visar sig nu när trotsåldern är inne.
Så ännu en gång får man kasta om schemat, från och med imorgon är det varannan dag mentalträning och varannan dag ”fysträning” (på unghunds nivå så klart).

Valpkursen är nu slut och om två veckor börjar allmänlydnaden innan vi hoppar på
Sök kursen med båda hundarna. För hur häftigt skulle det inte vara att lyckas komma så långt i Sök träningen så att man kan hjälpa till att leta efter människor med hundarna?

Mycket planer som vanligt men innan man kommer så långt så måste grunden byggas upp, en sak i taget och även om jag gärna vill vara tre steg före (alltid) så är det viktigt att fokusera på allmänlydnaden, situationsträningen och passiviteten.

Så imorgon blir det allmänlydnad i stressig miljö och avsluta med lite passivitet.
Tills dess tar jag och Brookie och bäddar ner oss i sängen efter en lång dag på kontoret. ❤

Brooklyn

