Brooklyn på äventyr

Hälften av gångerna när jag är i stallet med Alta väljer jag att lämna Brookie hemma.
Inte för att hon inte får vara med utan för att hon rätt nöjt helt enkelt stannar hemma..
Trodde jag iallafall.. 

Så när jag står där i stallet och pysslar så kommer ägaren av stallet in med sin häst som hon hade tränat och berättade att Brookie hade kommit i full kareta över snön och sprungit runt innan hon sprang vidare.. Jag stod som ett fån med hästen på stallgången och förklarade att ”Nej, nej hon är ju hemma”.. För säkerhets skull sprang jag hem och kollade.. Och där satt hon snällt hemma i värmen. Så jag gick ett varv för att se om alla dörrar var stängda och Ja, allt var stängt.. Så jag traskade tillbaka till stallet, skrattade lite åt Catti och tog ut hästen.

När jag sedan kom hem en timma senare såg jag att jag hade ett flertal missade samtal från grannarna och ett sms. ”Ring när du ser det här!”.. Vad fan har hänt nu då?!

Brooklyn hade puttat upp ena dörren, (Som jag hade glömt att stänga…
Såhär jobbar vi på landet..) och körde att varv på ”byn”.. Hon hade vart förbi stallet, hälsat på hästarna som var ute, förbi grannarna och slutligen hos favoritgrannarna mittemot och kört ärevarvet innan hon sprang hem. Ena grannen hade snällt gått efter, stängt dörren och försökt få tag på både mig och sambon som såklart inte hade mobilerna på oss..

Så nej, Brooklyn är nog inte så lat som jag tror.. Imorgon åker klövjeväskan på och nu jävlar ska hon få tränas fysiskt mot sin vilja, för om hon kan köra ett ärevarv i smyg
så ska hon fan kunna jobba en timma och dagen också 🙂

Brooklyn

Brooklyn

