Semesterimpuls

Jag har i många år fallit för konsten av tatueringar och piercingar.
Kroppssmyckning. Älskar detta och om man skulle haft mer pengar på fickan skulle nog hela kroppen vara täckt.. Men när jag för tre år sedan bestämde mig för att börja jobba inom finans fick jag snällt plocka ur mina två piercingar som jag hade i läppen och jag var så ledsen.. Det gjorde verkligen ont i hjärtat.. Men men en dag måste man väl bli ”vuxen”.
Så tatueringar som går att dölja fick bli det man fick göra när man valt ett yrke som detta. Så klart försökte jag få ett Ok på en ”liten” piercing i ansiktet men förstod själv vad svaret skulle bli .. Gilla läget lixom..

Så jag åkte med killen till frisören och när jag satt där och väntade såg jag den där
lilla tavlan.. Tavlan med alla örhängen.. och vipps så satt jag där i stolen och skulle
ta två hål till på varje öra. Mina öron svullnade upp så in i helvete, varade och sårade.
Men det värsta av allt under dessa två veckor har vart att man inte har kunnat sova..
Så klart för det är alltid ett jävla öra i vägen!  Så Som vanligt faller jag tillbaka till ”Bibeln”

– Gå alltid till en studio, ni vet där det alltid står någon med hål i hela kroppen och rockmusiken är på..? Våga gå in! Dom vet vad dom gör och har inte bara utbildning utan rätt grejer.

– Impulsa aldrig, boka tid och planera(!) Allt annat brukar sluta i skit.

– Gör en sak i taget.. Låt det läka och gå på nästa så kroppen får en chans att läka.

– Ta aldrig ut piercingen vid problem, rengör eller gå tillbaka till studion så får de ta ett beslut. Om du har en infektion och tar ut smycket kan infektionen sprida sig.

Så nu ska jag och mina dumbo öron ut, ut med en hund som inte kan gå (blir ett senare inlägg) en annan hund som bara vill sova och ut på en ridtur i det vita landskapet. 🙂

