Semesterlunk

Jag ska vara ärlig, jag hoppar gärna det här med snö.
Snö för mig är vattenledningar som fryser, att få bära ut tunga vattenhinkar till hästarna,
blött, blött och blött överallt. Att få skotta snö på vår uppfart som så klart känns så mycket större än vad den är när man står där och handskottar…
När det kommer snö måste jag känna mig som en stark man. Jag är inte det,
jag är en liten jävla brud med lite för lite muskler. Det finns roligare saker att göra.

Men nu när man är ledig och snön faller fint här ute på landet så blir jag bara så himla glad. Hundarna busar i snön och hästarna blir sådär lagomt pigga och glada.
Jag behöver inte stressa med allt och jag börjar komma in i semester känslan.
Det är helt underbart.

Så jag myser runt här med hundträning, stallet, in till en varm brasa och till stallet igen.
Jag har myst runt så mycket i min egna bubbla så att jag seriöst har lyckats få hela huset att lukta hästskit, Alta luktar häst in i skinnet och Brookie har nog aldrig vart så trött och nöjd som nu, hon ligger bokstavligen och ler i sömnen på soffan.

Idag blir det ingen extrem hundträning, det blir stallet men endast två vändor..
Jag ska storstäda och plocka fram benen till hundarna, smälla ihop den där morotskakan och få ordning här hemma en gång för alla, inse att sambon kanske inte njuter av kaoset och lukten här hemma lika mycket som mitt semesterlunk..

#Att ta tag i sig själv.

alta och brookie

