Tisdags äventyr

Semester dag 2. Planeringen för dagen var såklart, hund, hund, hund.

Klockan 03,17 började ylandet. Ut med hunden.
Men efter det sov hon fram till åtta. Underbart.

Så var den dagliga skogsrundan på schemat med lösträning och kontakt.
Båda hundarna var såklart med samt en kompis med hennes hund.
Hundmötet gick bra idag igen och hundarna lekte i skogen, sökte bra med kontakt och allt flöt på, tillslut ser jag hur Alta testar gränserna lite och springer iväg lite för långt.
Så både jag, Brookie, kompisen och hennes hund springer och gömmer sig.

Just för att lära Alta att alltid ha koll på flocken. I min värld så skulle hon leta och i värsta fall sätta sig på rumpan och gråta lite tills hon hittade oss. Riktigt så blev det inte..

Nej, Nej, jag ser lilla Alta springa för livet i ren panik tillbaka där vi hade gått för att antagligen hitta oss. Hon var helt blockerad och där satt vi.. Och väntade och väntade.
Tillslut började vi leta och leta och leta. Jag och Brookie gick tillslut vilse i skogen och där någonstans ringde polarn, hon hade hittat Alta ylandes hemma. Hon fick såklart en jävla massa beröm och förhoppningsvis försöker hon ha lite mer koll på oss framöver.

En slutkörd Brookie somnade på soffan och jag släpade iväg Alta till Camilla inför lite julbak. Men nu är det såhär att Camilla & Calle har precis skaffat sig en liten valp. Och då menar jag Liten.. Om Alta skulle råka slå till denna tuss med tassen för hårt kan hon på riktigt gå av på mitten.. Jag var lite nervös såklart men allt gick bra och Alta har lyckats charma till sig ännu en hundkompis. Blir så himla stolt över hundarna här hemma som
är så sjukt duktiga i alla olika situationer. 🙂

Så nu är vi äntligen hemma efter dagens äventyr, lite stall och kvällsrundan med ännu en hundkompis. Både jag och hundarna är helt slut och vi kommer nog sova jävla gott inatt.

Alta & Sally

