Måndagsmalamute

Klockan 03.14 satte hon igång, den lilla…. Ylandes vid mitt huvud, konstant.
Så jag gick upp, tröstade mig med att ”Det är ju bra att hunden säger till
när hon vill ut, du har ju endå semester.. ut och sen in och fortsätta sova..”

Klockan 05,20 börjades det IGEN. I mitt öra ylar hon, för då vet hon att man vaknar snabbare.. den smarta lilla skiten.. Så jag ringde killen, med Alta ylandes i bakgrunden fick jag det bekräftat att hon hade vart ute. cirka 20 minuter tidigare.
Så jag sätter mig upp förklarar arg att jag faktiskt har SEMESTER, sluta yla, sluta bit mig i händerna, sluta hoppa upp i sängen och krafsa på mig och Brookie som FAKTISKT försöker sova!!!  Ja ni har rätt, Jag tror jag fick ett smärre sammanbrott..

Så jag är uppe nu, helt slut och tror ni inte att hund jäkeln sover?
Jo självklart, matte är ju vaken nu så då kan man sova..

Så det regnar idag, spöregnar.. Och jag ska träna en malamute under dagen..
Tur för mig har jag inte bara regnsstövlar utan en bra regnjacka. Det finns också något som kallas för mental träning.. Så idag blir det att åka till en galleria och träna loss folket, bästa passivitetsträningen sker i gallerior och vet ni?
Det är varmt och torrt där inne också 🙂

