Söndagsträning

Vi har nu haft Alta hos oss i två dagar.
Brookie och så nöjd, hon har äntligen fått en kompis här hemma och hon slipper mer än den dagliga hundträningen. Livet kan inte bli så mycket bättre!

Så imorse när Alta vaknade vid sju och tyckte att det var dags att få gå ut och springa
så ylade hon loss och jag tänkte att både Chribbe och Brooklyn nog blir glada om jag tar denna runda själv. Så ner med Alta, ut på tomten och första kissen var avklarad!
Men när jag ändå var uppe var det väl lika bra att klä sig varmt,
dra på dragselet och gå ut i snön för första hundträningen helt själv med Alta.
Och hon drog duktigt hela rundan i snön, kontaktträningen löpte på och där i den stunden
i soluppgången, snön knastrandes under fötterna på världens finaste plats.. Det var lycka.
Jag var helt ärligt mållös. Det vara bara så otroligt fint.

bild-2

Så kom man hem till en nöjd sambo och en otroligt nöjd amstaff.
Brooklyn fick en helt egen runda med husse innan hon nöjt somnade på soffan igen och vi tog Alta för hennes första hundmöte och träning i grustaget.
Nervöst hoppade jag ur bilen och Chribbe gick lugnt fram till den andra hunden och..
Hon var så lugn, så otroligt lätt att läsa och det var absolut inga konstigheter.
Så hon skötte dagens uppgifter klockrent, (till och med bättre än vad jag ville)
Inkallningen gick klockrent, hon höll sig nära flocken, sökte kontakt och stannade vid en vissling. Hon lekte fint och jobbade i grustaget. Dagens uppgifter gick kanon!

bild-1

Så jag njuter för fullt av våra två helt fantastiska hundar! Brooklyn med sin charm och otroligt snälla psyke, hon som bara är och kan vara med överallt utan att vara till besvär.
En otroligt duktig hund som mitt hjärta brinner för! Och sedan denna lilla arbetshund som redan nu har tagit oss här hemma med storm! Vi kommer komma långt med denna hund och flocken börjar ta sig riktigt bra här hemma. Bättre julklapp kunde jag inte ha fått.. Jag är helt ärligt stolt över den vardagen jag har..och Jävligt Lycklig!

