Ekorrhjulet

Jag älskar att skriva och jag önskar att jag hade orken att sätta mig
ner vid datorn och bara skriva, skriva, skriva. Både här och vart mer
jag nu brukar dikta ihop alla texter. Men ärligt. Det finns ingen ork
eller inspiration. För inte fan är det roligt att läsa om min vardag för tillfället..

”Idag försov jag mig som vanligt, kastade på mig kläderna samtidigt som
jag sminkar mig och borstar tänderna (Läs: multitasking),
Brookie försöker gömma sig så att hon slipper åka med till jobbet,
får då stå och skrika på henne samtidigt som jag försöker packa dagens väska,
efter en stund masar hon sig surt nerför trappen, jag får då släpa henne till bilen (vissa tillfällen, (bära henne till bilen) för att sedan hamna på tåget där jag som vanligt somnar..
Upp till cafet för att få morgonkaffet och vidare till jobbet, Brookie somnar nöjt i sin bädd och för mig är det fullt ös till iallafall 18,30 innan jag skyndar hem för att antingen städa/laga mat, säga hej till sambon och stressa till stallet för att sedan släpa ut hund
och pyssla om katten.. Slutligen, Däcka som ett djur i sängen och så börjar det om.”
Ekorrhjul delux.

Folket, jag hinner inte ens tänka mellan varven.
Mina vänner har börjat smsa mig med texten ”Ring så fort du kan!”
för att jag efter att mottagit detta så klart ringer upp i panik och frågar
”vad fan har hänt, vem har skadat sig och vart ska jag åka?!”
Det är alltså så mina älskade vänner idag får tag på mig.

Så jag tog två dagar ledigt. För att hinna andas. För att njuta av ingenting.
Klockan 09.00 var jag uttråkad på livet.
Klockan 12.00 hade jag klippt mig själv i fingret när jag beskar våra träd.
Klockan 16.30 låg jag deprimerad på soffan
Klockan 21.30 smyg jobbade jag via telefonen.

Jag har seriösa problem. 

Imorgon är en ny ledig dag och då jävlar ska jag njuta av trädgårdsarbete,
stallet och en promenad med hund. Det här med inre frid ska bara flöda.
Om jag inte klarar detta så erkänner jag att jag har problem som måste
tas tag i via någon hippie resa finn-din-själ-stoppa-stressen-må-brapunktnu.

Vi kallar det självinsikt.

