Att bli blåst av mänskligheten

Idag vart jag blåst. Jag vart så jävla blåst så att jag skäms.

För jag har varit hård. När Jehovas kommer och knackar på dörren ber jag dom snällt att respektera att jag inte delar deras tro, när man inte har respekterat detta har jag på riktigt ställt mig ute med hunden på tomten och bara väntat på att de ska åka.
Jag har inte heller skänkt en krona till det som tyvärr är organiserat för det finns
alltid en ful gubbe som tar 90% av pengarna. Jag köper inte heller situation Sthlm
av dom som står och vinglar och har pupiller små som synålar utan väljer en person
som håller delen av avtalet där det står att man måste hålla sig Nykter.
Vad folk väljer att göra är deras ensak men Jag vill inte ge mina pengar eller tid
till saker som jag inte genuint tror på. Enkelt.

Så när jag och Kattis satt på pendeln hem kom två små söta tjejer.
Ni vet sådär små så att man börjar se sig runt efter den där vuxna som borde hålla dom i handen. Med ryggsäcken på snedden stannade ena tjejen vid oss med ett leende
”Vi försöker få ihop pengar till vår klassresa, så vi i klassen har skrivit en liten bok.
Kan inte ni köpa en bok för 30kr så att vi kan få åka på vår klassresa?”
Jag smälte. Självklart hjälper man till! Så Kattis och jag skrapade fram 30 kr
och gav till den ena tjejer som glatt vandrade vidare i tåget och sålde vidare
av deras bok som klassen skrev ihop.

Jag vart helt såld på dessa två tjejer som tog modet till sig och sålde in denne bok
för deras klassresa, en liten framtida entreprenör tänkte jag med ett leende och slog upp denna bok. Jag insåg snabbt att detta är inget som är skrivet av små barn. Det är en vuxen. Men okey det kan vara läraren med hjälp av barnen. Så jag läste klart.

Folket jag BRINNER, jag är så Arg så jag har inte ord för det.
Det är inte bok skriven av barn, det finns ingen klassresa. Denna ”bok” handlar om religioner och vilken religion som slår ut alla andra, vilken ”Skapare” som man ska välja.
Att vi har ett ansvar efter att ha läst denna bok att följa den Rätta skaparen.

Ren fakta. Någon idiot har skickat ut dessa barn för att sälja dessa böcker med marknadsföringen att detta är för att stötta en klassresa. Men sanningen är att få in
inte bara pengar utan även budskapet i en sektliknande form om denna tro.
Och det värsta av allt är att det fungerar.
Det fanns inte en jävel i den vagnen som hade pengar på sig som inte köpte ”boken”.
För ingen misstror två barn. BARN. Är detta mänskligheten idag?
Är samhället så jävla skevt?

Jag vart så jävla blåst.

