Jag förstår er nu.

Senaste dagarna har jag på riktigt vart så jävla dålig så att det bara vart pinsamt.
Jag har betett mig som allt för många duudes som går och blir sjuka och på riktigt
trott att ni håller på och dör. Jag förstår er nu. På riktigt, jag förstår er.
Förlåt för alla år som jag skrattat åt er och bett er att bita ihop och vara en.. ”Man”..

Det var många år sedan jag vart såhär jävla dålig. Jag har feberyrat legat på soffan och vart så jävla hungrig så att jag bara ville spy men klarade inte att gå nerför den där
jävla trappan. Varför bor jag i hus?! hittat en påse med chips och tryckt i mig i sängen,
vaknat några timmar senare dräglandes med chipsen några centimeter från ansiktet
för att endast inse att det här är vidrigt rakt av…
Jag har ringt till killen och bett han att komma hem för att ta hand om mig,
ringt till Kattis och gråtit i telefon. Misär.

Så när jag vaknade imorse och insåg att febern är borta, jag är pigg och halsen
dödar inte längre. Lycka. Så Ja, jag har stått i vardagsrummet och studsat till musik.
Katten flydde fältet, hunden kollade på mig som att jag var dum i huvudet och jag
taggar till inför en arbetsdag imorgon. Att man kan vara såhär glad över att få jobba?
Lovley.

Så en promenad i skogen är avklarad. Dock så kändes det som att man
hade sprungit maran efter den där kvartsrundan i skogen.
.
Två tvättar är gjorda. Alla blommor i huset är vattnade och snart får jag i mig lite lunch.
Till den bästa sambon som klivit på denna jord.. Tack för att du har handlat,
lagat mat, tagit hand om djur, hem och lyssnat på mitt gnäll
och all självömkan som jag ältat. Jag erkänner.
Att få influensa är inte dödligt, jag är inte heller den första på denna jord som fått feber och blivit snorunge. Jag överlevde och anhöriga fick sig ett gott skratt på vägen..

Jag bjuder på den.

