Det här med djur

Jag var stenhård. Ingen mer hund, inga fler katter å häst? När fan ska jag hinna med det. Nej nu är det ut å käka, fixa naglar, köpa skor å ta ett glas vin på en uteservering. Inga mer djur.

Vet ni? Det är så jävla tråkigt att hänga i stora staden, spendera pengar på saker och det här med vin.. Ja alltså man blir bara för jävla bakis.

Så mammas katter bor numera hos oss, grannens häst pysslar jag om så ofta jag bara kan, Brookie är som vanligt sig själv vilket kanske ärligt talat inte är så mycket ”hund”..
Och suget börjar komma tillbaka.. Bruksklubben, spåra, freestyle, agility, lydnad å det här med ipo…
Det kommer alltid vara djur i mitt liv, alltid, inte en dag utan natur å djur i mitt liv för det ger mig energi, det ger mig lycka å vem vet snart kanske man sitter där med ännu en fyrfotad som kanske intar tävlingsbanorna vid min sida..

#taggad till tusen

