Söndagsäventyr

Slut som artist är nog rakt på prick när det kommer till min nuvarande sinnesstämning.
Jag går helt enkelt på den där sista batteripluppen. Om det är Nedräkning till semestern.

I fredags åkte jag i ren panik från jobbet runt tolv, halvdag var det bestämt.
La mig i den där stolen och vart tatuerad, håller seriöst på att somna under nålen
med den smärtan men just för att kroppen bara.. dog för en stund.
Hade båda mobilerna på magen som konstant vibrerade.
Två timmar senare var det bara att försöka ta sig hem, telefon möte på telefonmöte
medans man samtidigt försöker ta sig hem med pendeln, (Täckningen dog, bra då kan jag svara på dessa mail under tiden), in på Ica för att handla och samtidigt prata vidare med nästa person på företaget, leverantörer samt diverse kunder och projekt-ansvariga.
Halv sju på kvällen la jag i från mig mobilen och gick till stallet.
Och är det inte sjukt, men detta är precis det jag alltid stävat efter.
Spindeln i nätet.  Att få bli den där lilla karriärstjejen som kör multitasking med allt
och bara konstant levererar. Jag älskar det. Men Ja,
det kommer bli riktigt skönt med semester.

Så jag tog mig en ridtur idag, för att rensa skallen inför måndagen som kommer imorgon.
För att kunna få en dag i lugn och ro och bygga på det där med energi.
Blir bokstavligen attackerad av ett moln av myggor, knott, getingar och bromsar.
Smart som jag var valde jag att inte rida med sadel så där sitter jag på en häst som får
Panik, jag får panik, försöker vifta bort idioterna som inte bara biter mig överallt utan hästen också.. På det ska man inte ramla av. Panik på hästryggen tog en helt ny nivå.

Men vi klarade oss, förutom rätt många stick från dessa värdelösa djur så lyckades både jag och häst komma hem i ett stycke, hela och rena.
Så nu står Nisse i hagen och är lätt förbannad på hans nya medryttare som kontant utsätter honom för saker som inte bara är fysiskt jobbigt utan även konstant mentalt påfrestande… Jag sitter 10 meter bort från Nisse i soffan, kliandes på alla bett och har lite smått ont och är lite lätt hämdlysten.. Kan man gå in i skogen och puckla på insekterna?
göra upp en gång för alla lixom? Attackera oss mitt i vår träning, helt oacceptabelt..!

#När man börjar få ett smått sammanbrott på livet.

 

