2år sedan

Är det inte konstigt det där hur nära man kan komma djur, att djur kan bli en sådan stor del av ens liv och att man kan få en sådan otrolig kontakt och kärlek. Jag förstår uttrycket ”människans bästa vän” jag förstår alla dessa filmer där en person är ett med sin hund. Jag förstår det fullt ut för att jag har haft lyckan att uppleva det själv. Det bandet, den kärleken.

Jag är otroligt lycklig över att jag fick ta del av ett sådant band på den otroliga nivån. Det är kanske därför det inte går en enda dag utan att jag tänker på dig. Inte en dag utan att jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden,
iallafall för en dag..

Det är med stor sorg och otroligt mycket smärta som jag ser tillbaka på dagen för exakt två år sedan.
Jag trodde ju att du skulle få komma hem och jag var redo för månaders av rehabilitering och fullt fokus på dig, för du var värd allt det och alla pengar i världen!! Jag hade tvättat gardiner, väggar och golv i ren jävla klorin så att allt skulle vara rent, allt var ju ordnat..

Istället åkte jag in, bråkade med veterinären, grät och skrek..
Öppnade dörren och såg dig på båren i det där stora rummet, slangar i hela kroppen och endå lyfte du på huvudet, viftade på svansen innan du föll ihop igen.. Jag fick välja om du skulle somna in där eller hemma men då insåg jag att jag var tvungen att släppa taget..

Det går inte en dag.. Inte en jävla dag..
Matte saknar dig så otroligt mycket..

#amy

