Multitasking

Det här med multitasking är mitt liv, ”två flugor i en smäll.”
Jag lever för detta. eller nej nu ljög jag faktiskt.
Mitt liv skulle inte gå ihop annars.
True story.

Detta gör mig till en väldigt jobbig tjej att leva med, för det är alltid..
”Om du gör det, så gör jag det där..” Alltså, om jag skulle få bestämma
skulle vi inte göra ett skit tillsammans. Men, vi skulle vinna tid..
Jag har dock försökt tona ner detta beteende när jag befinner mig med vänner och kärlek, just för att inte gå och bli sådär totalknäpp som jag faktiskt varit till och från.

Men tid är pengar folket så jag pusslar ihop det mesta i min ensamhet iallafall.
Hur som, jag skulle åka och storhandla idag.
Inser att jag hinner inte ta den där långa rundan om jag ska hinna hem och sen till Willys. Kommer på den briljanta idéen att jag kan stanna och släppa hunden på vägen,
Så får hon springa av sig, jag hinner ta en snabb cigg innan jag sticker vidare och hunden kan sova en timma eller två. Perfekt!

Sagt och gjort, när inga bilar fanns i närheten stannade jag till lite i smyg sådär..
Släppte hunden och lät henne springa fritt. Underbart, varför gör jag inte såhär oftare?!
Jo Folket för just då kommer grannarna, och inte de grannarna som är sköna och stannar för att snacka skit utan de är de enda grannarna här ute som jag inte har lyckats ha en vettig konversation med.. Läs: vi klickar inte. inte alls. 

Dessa grannar kommer och där står jag, vilandes mot bilen och låter hunden springa fritt.. Inte nog med att det ser ut som att jag är lat som få och tar biljäveln.. Nej då står jag och röker också.. Deras miner.. Deras fågelholkar till munnar och pingisbollar till ögon.. Nej det gör jag inte om, denna multitasking idee vart faktiskt inte bra..
Och just i den stunden funderade jag på om detta kanske går att mörka,
”Väntar på en vän eller bilen behövde kylas” (eller vad fan man nu gör med bilar.)

Men jag vart ställd, jag vart helt paralyserad och vinkade med två fingrar istället,
Ja två jävla fingrar, Hej Hej lixom. Misär. Jag vet inte vart min hjärna tog vägen.
Och där vart jag inte bara den unga tjejen med kamphundar, för mycket vänner
och fester. Där vart jag också ohälsosam, lat och kanske lite djurplågare i deras ögon.

Nej Multitasking är bra, man spar lite tid emellanåt men idag vart en flopp.
En flopp som jag nog kommer få leva med ett tag.
Men värst av allt var nog den där jävla vinken, två fingras vinken.
Inte okey.

 

