Söndag

Jag har tusen saker att säga, skriva och få ur mig, jag är arg, glad och bitter.
kär, frustrerad och naiv. Jag tror det bästa ur människor och tar det personligt när de bevisar motsatsen. Jag agerar hårt men har känslor som alla andra. Jag vill både skrika, gråta och skratta på en gång. Jag är överallt och ingenstans på en och samma gång.
Jag borde trycka på paus och inse ett och annat men jag vill inte, paus knappen är en tråkig knapp som jag har placerat i en liten låda och kastat iväg.

Men i allt som händer och planer för framtida projekt så är det otroligt skönt att jag äntligen har ett hem. Det var ren lyx egentligen att ha så många hem som jag hade där..
Men under året som varit med den stressen.. Herregud, aldrig igen.
För om du tycker det är jobbigt att ta hand om ett hem, en tomt, räkningar, ja allt. Dubbla det med tre.  Eller två och en halft iallafall.
Ärligt, det Sög men det var sjukt nödvändigt och rätt mysigt när systern var hemma.
Det är nog det jag kommer sakna. Deluxmyskvällarna.

Hur som börjar jag landa i ett normalt privatliv igen. Att gå upp på morgonen och ha alla sina skor i samma hushåll, hela smink kittet i skåpet och den där tröjan tre meter ifrån och inte 4 mil bort. Rätt okey, lite mindre stress helt enkelt.
Så istället för den där söndagsrundan med att byta kläder i den stora väskan  som alltid var söndagsprojektet ska jag snart kidnappa killen min och släpa iväg han på en såndär pluttinutti-date och bara få vara sista timmarna av helgen.

#Att njuta av livet.

