Tankesnurr

För första gången på länge vet jag inte hur jag ska få ner det i ord.
Den otroligt stora tacksamheten som jag känner över att få ha turen att
dela min vardag men den otroligt fina människa som jag är med.
Dom säger att det är de små sakerna som gör helheten..

Jag i vanlig ordning har skrattat dom rakt upp i ansikte,
kärlek är inte massa trams.

Kärlek är en allvarlig big fucking deal.
Den som krossar först vinner.
Inte helt hälsosam syn kanske..

Så jag erkänner.
Kärlek är fan en jävla massa trams.
Det är torra skämt tills tårarna sprutar,
det är att han ställer klockan kvart i sex en söndag bara för att risken finns att
jag försover mig och missar mitt flyg.. Det är gulliga sms och hålla handen,
det är att sitta på ett fik i solen, sådana där klyschiga komplimanger
och det är myskvällar på soffan.

Det är trams. Men det är det där jävla tramset som gör en sådär lycklig,
glad och kär. För ibland kommer verkligheten ikapp och då är det inte trams längre.
Men allt detta känns lite lättare när du står vid min sida.

Med risken att låta som en mjuk, blödig, ohård tjejii-tjej…

Jag tycker om dig.
Förjävla mycket också.

One thought on “Tankesnurr

  1. Pingback: Lika mkt nu som då! | Pass Out !

Kommentarer inaktiverade.