Tankeställare

Jag tycker om folk som försöker, som genuint har ett hjärta och som gör allt och lite till.
Jag har svårt att tackla folk som tror att man bara kan få allt serverat på ett guldfat,
gärna innan man ens vet vad man vill ha. Folk som alltid ser det negativa och vägrar ge det lilla extra.
Sanningen är att folk är olika, men folk är alltid folk, vi är alla samma lika utöver våra små egenskaper.

Jag har aldrig någonsin sett skillnad på de som jobbar på golvet, den ensamstående mamman
eller den stora VDn på ett företag. Alla och då menar jag Alla ska behandlas med samma respekt.
Ingen ska tro att den är värd mer eller har mer rättigheter för att man har råkar ha mer pengar på kontot
eller kommer från en familj som råkar ha det bättre ställt. Denna särskiljning av människor kräks jag över.
Jag kommer aldrig någonsin rätta mig i detta påhittade led.

Men när folk som jag hamnar i vissa situationer som krossar de principer man har måste man välja.
Fortsätta kämpa för mänskligheten eller snällt rätta sig i ledet bland okunskap och orättvisa.
För människor går inte alltid att förändra men man väljer alltid själv vad man är delaktig i.

