Hur gör ni?

Det är inte så mycket som kretsar i mitt liv numera, det är mest jobb.
Jobb, jobb, hund, jobb, pojkvän, jobb, vänner, hus och.. Ja.. Jobb.
Jag har i princip lagt upp mitt liv så att jag i dagens läge inte ska behöva
parera jobb med det privata. Enkelt upplägg, inga konstigheter.

Men alla råkar ha ett privatliv mer eller mindre.
Jag personligen? Satsar just nu på mindre.

Så när jag kom hem igår och hunden låg och skakade på golvet.
Kunde inte resa sig upp och slemhinnorna skrek rött.
Tempa varannan timma och mata hunden ur handen så att hon skulle få i sig näring.
Sakta men säkert vände det och idag kunde hon gå ut på en liten runda viftandes på svansen. Men gånger som denna är det som sagt svårt att få alla bitar att gå ihop
på det sättet man vill. Dvs, enkelt, som alla vanliga dagar som fungerar.
(Läs: Inga konstigheter)

Så då kommer min andra tanke.. Hur fan löser ni karriärs människor
jobb och familj, barn, vabb, skolavslutningar, utvecklingssamtal..?
Hur får ni det att gå ihop?! Ärligt, jag vill veta, Hur får ni ihop timmarna?
Hur lyckas ni leva dubbellivet på högsta nivå i år
när jag hatar att genomlida detta en dag.

Till alla där ute som satsar på jobbet, familjen och resterande privatliv
och genuint får ihop det.. Ring mig, jag bjuder på lunch! True story.

