Sorsele

Under dessa dagar i lilla Sorsele har jag endast njutit,
underbara människor, underbart tempo (Läs; inget tempo)
Natur, (skog, skog, skog), djur och för jävla mycket kaffe.
Underbart.

Så den dagen jag fyller pensionär så drar jag dit.
Jag kommer bli den galna tanten med lite för många hundar.
Men det är helt okey, jag tar den smällen.

Så folk där borta jagar, åker snöskoter och har hundgårdar på tomterna.
Det är helt okey. Inte som här.
Man är dum i huvudet om man vill ut i skogen och leta svamp.

Här ska man ut och shoppa bort pengarna, gå på alla dyra resturanger och springa på Stureplan.

Tänk om jag inte vill det då?! Var är min skog och åkrar här i betongdjungeln?
Tänk om jag faktiskt vill ut med min hund och kunna släppa henne lös och lulla runt och plocka bär i skoghelvetet…
Eller fiska.. Fan det var många år sen jag fiskade,
nej nu vill jag kunna fiska också!

Nej jag är ledsen men det här med stora staden är inte min grej.

Landet ska det vara. Skog och åkrar, hundar på tomten och
lite för mycket kaffe med grannarna för sitt egna bästa.

Bästa dagarna på länge.
Sorsele alla dagar framför Sthlm.

”När man inte är som alla andra..”

