Torsdag

Jag älskar den ”stora staden”, Sthlm.
Jag älskar att jag har möjligheten att jobba mitt i smeten och kunna gå med hunden längst vattnet när alla stadens lampor lyser upp mörkret.. Lika mycket som att jag älskar att sitta på en uteservering och bara kolla på alla stressade människor som springer runt som att dagen skulle vara deras sista. Och jag älskar att gå med en varm kaffe i
gamla stan och kolla på byggnaderna, Bruncha med min finaste eller sitta nere vid vattnet med systern min och äta bullar från Pressbyrån…
Och alla de kvällar som klackarna glidit på och dessa nätter blivit minnen för livet.

Ja, Jag älskar Sthlm. Men jag älskar också att åka härifrån.

Jag vill ha min dos men sen vill jag hem. Hem till min fina brasa,
till mina älskade finaste underbaraste vänner som också råkar vara mina grannar.
Jag vill hem till skogen och stigarna.. Till att ha ett steg och hunden springer lös
på åkrarna som råkar vara utanför dörren. Att kunna ha på musik så högt så att det tjuter i öronen och ingen jävel bryr sig eller känslan av att sitta ute och det är helt tyst..
För att sedan åka på morgonen, till staden igen, men att kunna åka härifrån.
Jag vill inte ha Sthlm på heltid. Deltid, Ja men inte mer.

För det är väl så nu.. Att jag faktiskt vill hem.

1185960_10151670103787423_478546088_n

 

