Fredag

Jag borde verkligen umgås mer med mina vänner,
jag borde också välja att stå på bruksklubben och träna min hund..
Borde lämna in jackorna för tvätt och skorna för lagning..
Borde gå till tandläkarn och massören kläckte fint ur sig att
”Nu måste du börja smörja med liniment och massera varje kväll,
varje kväll hör du vad jag säger?!” … just nod and smile..
Vi båda vet att det inte kommer ske och om sex veckor när nästa tid är kommer hon antagligen få ett smärre sammanbrott på mig och min kropp som trillar i bitar..

Alla dessa Bör-göras-saker ska egentligen bytas ut till Du-måste-nu-hellst-igår,
men ingen gillar saker som måste göras så därav sätter vi stämpeln; borde istället.
Borde är ett bra ord, då känns det som att man har en valmöjlighet fast vi alla
vet att man egentligen inte har det. Frågan är hur länge man kan skjuta på vissa
saker innan det där borde-egentligen måste blir ett rent jävla panikartat moment..

Så jag skjuter på det där ett tag till, testar gränserna lite..
Okey..Förlåt! Jag ljög.  Jag är för lat för mitt egna liv utöver jobbet.
True story. Semester, I fucking need you.

