Fredag

Att jag borde klippa navelsträngen till min hund insåg jag själv för månader sedan. Det här med att lämna henne hos någon annan krossar mitt hjärta hundra gånger om, i min värld så kollar hon på mig med sina ledsna ögon och undrar hur fan i helvete jag kan lämna henne?!
Verkligheten är nog den att hon nog tycker det är förjävla skönt att slippa sin över kontrollerande matte för en dag eller två.

Så med tunga steg lämnade jag henne med Kattis och rörde mig mot Spånga för att möta upp min bästa som snällt körde mig till Arlanda och när vi väl kom fram så ville jag verkligen inte ut ur bilen.
vad händer, ska jag sova själv två nätter?! Ingen hund å ingen pojkvän, det här suger ju!

In på Arlanda där jag som vanligt inte kom förbi kontrollen utan fick stå med en tant som skulle känna och klämma överallt. Sjukt obehagligt.

Så nu sitter man här, i väntan på flyget som jag btw hatar att åka. Med en alldeles för dyr kaffelatte och livet känns lite jobbigt. Tur för mig så kommer nog allt vända så fort jag träffar hela familjen andersson, en hel helg med fina människor, barn, mat och lite annat av det goda. Tvinga sig ut ur sin bubbla för att se annat. (Läs: våga vara på något annat ställe än hemma.) kanske lika bra, att utsätta sig för världen och sluta wina.

Over and out

