Fredag

Helt ärligt det finns nog en sak som de flesta har gemensamt,
folk tycker inte om folk.

Antingen så stör man sig på dom där som går hemma om dagarna, hostande folk på pendeln eller den där som alltid alltid ska lägga sig i precis allt.
Eller dom där skitjobbigt människorna som alltid tar sån jävla tid på sig i kön på Ica(!) Duude, betala bara och gå.

Ni förstår vad jag menar.
Vi tycker inte alltid om varann.
Helt okey, det bara är så lixom.

Men det är då jag verkligen älskar
när människor visar motsatsen.
Typ den där tanten som behövde
hjälp med att ta sig till tunnelbanan
på t-centralen men vart helt livrädd när jag erbjöd min hjälp för jag hade en
sån där mördarhund..
För att sedan tacka hjärtligt och berömma den där snälla fina hunden som hjälpte henne ner till spåret.

Eller hon som gav några minuter
av sin tid för att hjälpa mig,
Jag som inte legat på plus sen år
tillbaka och ändå gott folk gör denna sak som fick mig att må lite bättre efter allt.

Sånt tycker jag om.
När man lägger sitt skit åt sidan och försöker att inte tycka allt för illa om folk.

Mer sånt helt enkelt.
Ta hand om varann, alla i er omgivning och Ha en riktigt bra helg.

